Aρχική | Βοήθεια FAQ | Newsletter | Επικοινωνία

Ελεύθερη Αναζήτηση:

Ενδιαφέρομαι για:

Ρολά-Γκαραζόπορτες

/Images/Articles/Ρολά_και_γκαραζόπορτες_3.jpg
/Images/Articles/Ρολά_και_γκαραζόπορτες_1.jpg
/Images/Articles/Ρολά_και_γκαραζόπορτες_2.jpg
/Images/Articles/Ρολά_και_γκαραζόπορτες_4.jpg

Σε μια εποχή όπου τα κρούσματα σε κλοπές και καταστροφές οχημάτων πολλαπλασιάζονται, ένας ασφαλής χώρος στάθμευσης για το αυτοκίνητο είναι σημαντικό ζητούμενο. Για την ασφάλεια και την ιδιωτικότητα του χώρου στάθμευσης, βασικό συντελεστή αποτελεί η επιλογή της κατάλληλης γκαραζόπορτας.

 

Στην αγορά κυκλοφορούν γκαραζόπορτες πολλαπλών τύπων και συνδυασμών ανοίγματος, όπως επάλληλες, συρόμενες, σπαστές επίτοιχες, αναδιπλούμενες, πτυσσόμενες-συρόμενες κλπ, που μπορούν να καλύψουν οποιαδήποτε σχεδιαστική επιθυμία ή γεωμετρική ιδιαιτερότητα. Σημαντικό παράγοντα για τη σωστή επιλογή, αποτελεί ο αριθμός των αυτοκινήτων που εξυπηρετούνται σε συνδυασμό με τη συχνότητα διελεύσεων, καθώς για κάθε τύπο γκαραζόπορτας το όριο ζωής ορισμένων εξαρτημάτων μπορεί να διαφέρει, ανάλογα με τις φορές που ανοιγοκλείνει. Ενδείκνυται, γενικά, να προτιμούνται λύσεις τυποποιημένες και απλοποιημένες, καθώς θεωρούνται πιο αξιόπιστες όσον αφορά την τοποθέτηση, τη μελλοντική συντήρηση και την ευκολία στην εύρεση ανταλλακτικών. Επιπλέον, συνήθως δεν παρουσιάζουν προβλήματα στην αυτοματοποίησή τους.

 

Οι γκαραζόπορτες που προορίζονται για κλειστούς χώρους στάθμευσης διαφέρουν από αυτές που τοποθετούνται σε πυλωτές, αυλές ή γενικότερα σε ανοιχτούς χώρους στάθμευσης, που συχνά αναφέρονται και ως αυλόπορτες ή καγκελόπορτες. Για τους κλειστούς χώρους στάθμευσης επιλέγονται συνήθως γκαραζόπορτες, όπως οι μονοκόμματες και οι σπαστές οροφής ή τα ρολά, οι οποίες εξασφαλίζουν απόλυτη ιδιωτικότητα στο χώρο στάθμευσης, ενώ παράλληλα καλύπτουν και ανάγκες θερμομόνωσης, ηχομόνωσης κλπ. Στους ανοιχτούς χώρους στάθμευσης τοποθετούνται, κατά βάση, γκαραζόπορτες συρόμενες ή ανοιγόμενες, με κύριο σκοπό να αποτρέψουν την ανεξέλεγκτη διέλευση πεζών και οχημάτων, χωρίς όμως, απαραίτητα, να αποτρέπουν την οπτική επαφή με το χώρο.

 

Οι μονοκόμματες γκαραζόπορτες οροφής είναι ένας ασφαλής και αξιόπιστος τύπος γκαραζόπορτας, καθώς ο αριθμός των εξαρτημάτων και κινητών τμημάτων τους είναι μικρός. Το φύλλο της γκαραζόπορτας είναι μια μονοκόμματη επιφάνεια, η οποία κατά το άνοιγμα, μέσω ειδικών αρθρώσεων και συνδέσμων, ανασηκώνεται στην οροφή του γκαράζ. Οι μονοκόμματες γκαραζόπορτες παράγονται σε μεγάλη ποικιλία σχεδίων και χρωμάτων και διατίθενται σε τυποποιημένες διαστάσεις, ικανές να καλύψουν την πλειοψηφία των ανοιγμάτων. Αποτελούν γενικά μια οικονομική επιλογή. Ωστόσο, η κατασκευή αυτού του τύπου γκαραζόπορτας προϋποθέτει την εξασφάλιση ικανοποιητικού ελεύθερου χώρου στην οροφή του γκαράζ, αλλά και μπροστά από το άνοιγμα, ώστε να μην εμποδίζεται η τροχιά κίνησης του φύλλου. Απαιτείται, συνεπώς, μεγάλη προσοχή κατά τον έλεγχο, τη μέτρηση και τη μελέτη του χώρου πριν την εγκατάστασή της.

 

Οι σπαστές γκαραζόπορτες οροφής είναι πιο ευέλικτες, όσον αφορά την εγκατάσταση και προσφέρουν καλύτερη εκμετάλλευση του χώρου, απ’ ότι οι μονοκόμματες, αλλά το κόστος τους είναι μεγαλύτερο. Το φύλλο τους αποτελείται από οριζόντια πάνελ, συνδεδεμένα μεταξύ τους με μεντεσέδες, τα οποία, κατά το άνοιγμα, σύρονται διαδοχικά στην οροφή του γκαράζ, χωρίς να επηρεάζονται από διάφορα εμπόδια που μπορεί να βρίσκονται μπροστά από το άνοιγμα. Απαιτούν όμως κι αυτές αρκετό ελεύθερο χώρο στην οροφή του γκαράζ. Η λειτουργία τους είναι ασφαλής και η κίνησή τους αθόρυβη. Παράγονται σε τυποποιημένες διαστάσεις για διάφορα μεγέθη ανοίγματος και διατίθενται σε μεγάλη ποικιλία σχεδίων και χρωμάτων.

 

Τα ρολά είναι, γενικά, μία οικονομική και εξαιρετικά ευέλικτη λύση, ειδικά στις περιπτώσεις που ο χώρος στην οροφή του γκαράζ δεν είναι επαρκής ή όταν πρόκειται για ανοίγματα ειδικών διαστάσεων, που δεν έχουν δυνατότητα κάλυψης από γκαραζόπορτες τυποποιημένων διαστάσεων. Ωστόσο, είναι πιο θορυβώδης από μία μονοκόμματη ή σπαστή γκαραζόπορτα οροφής. Στη θέση τοποθέτησης του ρολού απαιτείται επαρκές ύψος, ώστε να μην επηρεάζεται το ελεύθερο ύψος διέλευσης των οχημάτων. Για το σκοπό αυτό, η τοποθέτησή τους συνήθως γίνεται εσωτερικά ή εξωτερικά του ανοίγματος. Στην περίπτωση εξωτερικής τοποθέτησης του ρολού, για λόγους προστασίας των μηχανισμών αλλά και αισθητικής, κατασκευάζεται κουτί για την κάλυψή του. Ανάλογα τους γεωμετρικούς περιορισμούς του χώρου και τις ανάγκες θερμομόνωσης, ηχομόνωσης, ανεμοπίεσης κλπ, διατίθενται διάφοροι τύποι ρολών σε ποικιλία υλικών και σχεδίων όπως ρολά κλειστού τύπου, απλού ή διπλού τοιχώματος με γέμιση μονωτικού υλικού, επίπεδου ή καμπύλου προφίλ, χαλύβδινα, σιδερένια ή αλουμινένια, ρολά ανοικτού τύπου διάτρητα ή δικτυωτά κλπ.

 

Οι συρόμενες πόρτες μπορούν να καλύψουν πολύ μεγάλα ανοίγματα και δεσμεύουν ελάχιστο χώρο, αρκεί να είναι δυνατή η τοποθέτησή τους, δηλαδή να υπάρχει επαρκής επίπεδος χώρος παράλληλα στο άνοιγμα. Η ράγα κίνησης του φύλλου ενδείκνυται να προεξέχει από την επιφάνεια του δαπέδου και όχι να δημιουργεί αυλάκι, διότι έχει πιθανότητες να γεμίζει με υλικά που θα εμποδίζουν την κύλιση. Το φύλλο συνίσταται να κατασκευάζεται από συμπαγείς ή διάτρητες επιφάνειες, είτε επιφάνειες με πολύ μικρά ανοίγματα, έτσι ώστε να μην είναι δυνατό να περάσει από μέσα του ανθρώπινο χέρι, προς αποφυγή ατυχημάτων. Επικίνδυνες είναι και οι ανθρωποθυρίδες πάνω στο φύλλο των συρόμενων πορτών. Η δημιουργία ανεξάρτητης διόδου για πεζούς είναι απαραίτητη.

 

Οι ανοιγόμενες πόρτες είναι απλές στην κατασκευή και την εγκατάσταση, δεσμεύουν όμως αρκετό χώρο για το άνοιγμα των φύλλων τους, είτε είναι μονόφυλλες είτε δίφυλλες. Δεν αποτελούν αποτελεσματική λύση για μεγάλα ανοίγματα, καθώς το μεγάλο μήκος και αντίστοιχο βάρος των φύλλων έχει πολλές πιθανότητες να προκαλέσει μελλοντικά κρέμαση ή άλλα προβλήματα στην κίνησή τους. Σε κάθε περίπτωση, πρέπει να δίνεται ιδιαίτερη προσοχή στη στήριξή τους, να χρησιμοποιούνται ανθεκτικοί και ασφαλείς μεντεσέδες και να τοποθετούνται σε γερά και σταθερά σημεία, όπως κολόνες οπλισμένου σκυροδέματος, δάπεδα κλπ. Επίσης, τα φύλλα μιας ανοιγόμενης γκαραζόπορτας συνίσταται να κατασκευάζονται από κάγκελα ή διάτρητες επιφάνειες, ώστε να αποτρέπονται οι μεγάλες αντιστάσεις στις πιέσεις του ανέμου.

 

Οι γκαραζόπορτες έχουν τη δυνατότητα αυτοματοποίησης με την τοποθέτηση του κατάλληλου μηχανισμού. Υπάρχουν διάφοροι τύποι μηχανισμών με αρκετές διαφοροποιήσεις στη μέθοδο λειτουργίας και το αντίστοιχο κόστος. Το βάρος της γκαραζόπορτας και η συχνότητα χρήσης της είναι βασικά κριτήρια για την προσέγγιση της κατάλληλης επιλογής. Οι μηχανισμοί λειτουργούν με τηλεχειρισμό, με χειρισμό από μπουτόν ή μπουτόν-κλειδί κλπ και κλειδώνουν την πόρτα, οπότε δεν απαιτείται η τοποθέτηση κλειδαριάς. Σε περίπτωση διακοπής ρεύματος, η λειτουργία τους μετατρέπεται σε χειροκίνητη. Μπορούν να συνδυαστούν με μία μεγάλη ποικιλία από εξαρτήματα, όπως φωτοκύτταρα ασφαλείας, φανούς ειδοποίησης κλπ, ώστε να καλύψουν τις απαιτήσεις λειτουργικότητας και ασφάλειας οποιασδήποτε εγκατάστασης. Για την τοποθέτηση των μηχανισμών, ανάλογα με τον όγκο που καταλαμβάνουν, χρειάζεται ο κατάλληλος χώρος και γερά σημεία στήριξης. Επίσης, απαραίτητη είναι η πρόβλεψη της σωστής υποδομής για τις παροχές ηλεκτρικού ρεύματος και τις οδεύσεις των καλωδίων.

 

Συνοψίζοντας, η επιλογή της κατάλληλης γκαραζόπορτας και του αντίστοιχου μηχανισμού εξαρτάται από τις ιδιαιτερότητες του χώρου, το μέγεθος του ανοίγματος, τη μέθοδο και τη συχνότητα λειτουργίας, τα υλικά κατασκευής, αλλά και από τα επιπλέον αξεσουάρ που μπορεί να διαθέτει.



Νομίδου Μαρίνα

αρχιτέκτονας μηχανικός

 

 

Οι φωτογραφίες προέρχονται από:

http://static.howstuffworks.com

http://www.mustknowhow.com

http://blog.silive.com

http://www.innovativeopenings.com