Aρχική | Βοήθεια FAQ | Newsletter | Επικοινωνία

Ελεύθερη Αναζήτηση:

Ενδιαφέρομαι για:

Διαμέρισμα στο Μαρούσι

/Images/Articles/Διαμέρισμα_Μαρούσι_17.jpg
/Images/Articles/Διαμέρισμα_Μαρούσι_11.jpg
/Images/Articles/Διαμέρισμα_Μαρούσι_12.jpg
/Images/Articles/Διαμέρισμα_Μαρούσι_14.jpg
/Images/Articles/Διαμέρισμα_Μαρούσι_16.jpg
/Images/Articles/Διαμέρισμα_Μαρούσι_18.jpg
/Images/Articles/Διαμέρισμα_Μαρούσι_19.jpg
/Images/Articles/Διαμέρισμα_Μαρούσι_20.jpg
/Images/Articles/Διαμέρισμα_Μαρούσι_13.jpg

 

«Το πιο δύσκολο πράγμα στη σύγχρονη αρχιτεκτονική είναι να την κάνεις ανθρώπινη και να προσδώσεις χαρακτήρα και συναίσθημα» και ίσως τα λόγια του Frank Gehry να λειτούργησαν στη συγκεκριμένη περίπτωση σαν στοίχημα.

 

Τα 116 τ.μ. της εκμεταλλεύσιμης επιφάνειας, προορίζονταν να καλύψουν τις απαιτήσεις μιας τετραμελούς οικογένειας. Από τα πρώτα όμως σκαριφήματα φάνηκαν οι περιορισμοί που έθετε ο χώρος. Καθώς κάθε κτίριο θα έπρεπε να σχεδιάζεται από μέσα προς τα έξω (σύμφωνα και με την άποψη διεθνώς αναγνωρισμένων αρχιτεκτόνων), η σωστή διαρρύθμιση, η εκμετάλλευση κάθε τετραγωνικού εκατοστού, η αποφυγή κατασκευαστικών παλινδρομήσεων και η αισθητική ολότητα της έκφρασης των ιδιοκτητών, ήταν οι στόχοι που καταφέραμε να πετύχουμε. Η μελέτη και συνακολούθως οι πλήρεις τεχνικές, κατασκευαστικές και διακοσμητικές εργασίες ολοκληρώθηκαν μέσα στο διάστημα των πέντε μηνών, τότε που και το διαμέρισμα παραδόθηκε στους ιδιοκτήτες. Στο σύνολό του ο χώρος μοιράστηκε σε έναν ημιενιαίο χώρο καθιστικού – τραπεζαρίας και κουζίνας, σε ένα λουτρό, σε ένα W.C. και σε τρία υπνοδωμάτια, μεταξύ αυτών το master bedroom και τα δύο νεανικά δωμάτια.

 

Μια παράμετρος που τέθηκε εξ’ αρχής για το χώρο του καθιστικού ήταν πως θα έπρεπε η αισθητική μελέτη να φιλοξενήσει ένα σαλόνι κλασικού χαρακτήρα, αλλά ταυτόχρονα να διατηρήσει τη δυνατότητα μελλοντικής προσαρμογής του, εάν αυτό χρειαστεί, σε κάτι πιο σύγχρονο. Το σκοπό αυτό εξυπηρέτησε σε μεγάλο βαθμό η χρήση κατασκευών από γυψοσανίδα που ταιριάζουν εύκολα με πολλά στυλ, ενώ ακολουθήθηκαν κλασσικές γραμμές στις προτεινόμενες κατασκευές. Η μια κατασκευή επένδυσε το τζάκι στο σαλόνι και διαμόρφωσε την βιβλιοθήκη παραπλεύρως, σε συνδυασμό με ράφια από αμερικάνικη καρυδιά. Η επένδυση της εστίας του τζακιού έγινε με ένα πλαίσιο, ειδικού σχεδίου, από μπεζ καρναζέικο μάρμαρο (εικόνα 1,2). Ακόμη μια κατασκευή στο σημείο της τραπεζαρίας διαμόρφωσε ένα πλαίσιο σχήματος “Π” στο οποίο τοποθετήθηκαν χωνευτά σποτ αλογόνου. Επίσης μια ξύλινη τραβέρσα στο χρώμα του τοίχου τοποθετήθηκε στα 60εκ. από το δάπεδο για να διευκολύνει κατά το στρώσιμο του τραπεζιού, έχοντας και διπλό ρόλο (εικόνα 3,4). Η πιο σύνθετη όμως κατασκευή έγινε για να απομονώσει την κουζίνα, χωρίς όμως να αποκόψει τον ενιαίο χώρο. Έτσι διαμορφώθηκε ένα γωνιακό παραπέτασμα που θυμίζει κάτι από θεατρικό σκηνικό. Μια κεντρική θύρα πλαισιώνεται από έξι διαμπερείς ρηχές προθήκες για διακοσμητικά στοιχεία που θα σταματήσουν το μάτι πριν αυτό φτάσει στα ενδότερα μέρη της κουζίνας, ενώ η παρακείμενη στο σαλόνι πλευρά δημιουργεί ένα μεγάλο παράθυρο που επιτρέπει στους ιδιοκτήτες να παρακολουθούν T.V. ενώ μαγειρεύουν ή τρώνε. Μάλιστα για να απομονωθεί σχετικά η ορατότητα προς το εσωτερικό, τοποθετήθηκαν τρία φωτιστικά από μπρούτζο ειδικού σχεδίου κατασκευής, για να καλύψουν την συγκεκριμένη ανάγκη. Έτσι όταν ανάβουν δημιουργούν μια φωτεινή κουρτίνα, που περιορίζει την ορατότητα εντός. Στο ίδιο σημείο, αλλά από την εσωτερική πλευρά της κουζίνας η κατασκευή κρύβει καλά έναν εσωτερικό πάγκο με ρηχά ντουλάπια που εξυπηρετεί το καθημερινό φαγητό (εικόνα 5,6). Τέλος η οροφή πλαισιώθηκε τοπικά με μια κορνίζα γυψοσανίδας με χωνευτά σποτ που παρέχουν έναν περιφερειακό φωτισμό που προσδίδει ατμόσφαιρα όταν χρειάζεται

 

Τα έπιπλα σε φόρμες Λουδοβίκου 15ου με λιτά ροκοκό και νεοκλασικά στοιχεία και με σκελετό από Αφρικανική καρυδιά, επενδύθηκε με στόφες από σύμμεικτα υφάσματα (εικόνα 7). Οι ταπετσαρίες επιλέχθηκαν σε γήινους λαδί και πράσινους τόνους που αναδεικνύουν το χρώμα του ξύλου, αλλά και στο χρώμα του ελεφαντόδοτου που φωτίζουν και απαλύνουν τις γραμμές των επίπλων. Στην κουρτίνα εσωτερικά τοποθετήθηκε μεταξωτή κουρτίνα σε ιβουάρ απόχρωση, ενώ εξωτερικά οργάντζα στο χρώμα της χρυσόμυγας ενώ η ραφή της διακοσμήθηκε με swarofski κεντημένα στο χέρι. Οι φωτιστικοί πολυέλαιοι σε γραμμές Art Nouveau από μπρούτζο στόλισαν την οροφή και συνδέθηκαν σε σωστές αναλογίες με άλλα μπρούτζινα και ασημένια στοιχεία.

 

Η κουζίνα πάλι είναι ο χώρος που συνορεύει άμεσα με το σαλόνι, γι’ αυτό επιλέχθηκε να ακολουθήσει αρμονικά το σύνολο προσφέροντας ένα ουδέτερο και εργονομικό αποτέλεσμα. Για τα έπιπλα της κουζίνας επιλέχθηκαν τρία υλικά: καρυδιά για τον σκελετό, πολυπροπυλένιο για τις μετώπες των ντουλαπιών – συρταριών και βακελίτης για τον πάγκο. Η πλάτη του πάγκου επενδύθηκε με ψηφίδα κεραμικής επίστρωσης. Ο φωτισμός αντιμετωπίστηκε ως ένα εξαιρετικά σημαντικό στοιχείο για το συγκεκριμένο χώρο και έδωσε λάμψη με την παρουσία του σε κάθε λειτουργικό σημείο του πάγκου. Τέλος η κουρτίνα που αναδεικνύει τη συνολική εικόνα είναι κατασκευή ρόμαν από ταφτά και οργάντζα σε γήινους θερμούς τόνους (εικόνα 8).

 

Το κυρίως μπάνιο των ιδιοκτητών επενδύθηκε με κεραμικά πλακίδια και ψηφίδες σε γήινο θερμό χρώμα. Τον πάγκο του επικαθήμενου νιπτήρα αποτέλεσε μια επιφάνεια από γρανίτη σε σομόν απόχρωση, ενώ ο κάτω χώρος διαμορφώθηκε από ντουλάπια σε λευκή super gloss λάκα για πλήρη εκμετάλλευση του προς αποθήκευση χώρου. Πάνω από τον πάγκο οι επιφάνειες από καθρέφτη επενδύουν ένα ρηχό ντουλάπι που κρύβει καλά ότι δεν χρειάζεται να φαίνεται (εικόνα 9). Στο W.C. οι επιλογές ακολούθησαν την αύρα του υγρού στοιχείου. Οι επιφάνειες επενδύθηκαν με κεραμικά πλακίδια σε γήινους μπλε τόνους μαζί με λευκό. Τα έπιπλα για το μπάνιο από οξιά συνδυάζονται με τον ανοξείδωτο υποκαθήμενο νιπτήρα και διαμορφώνουν μια σειρά ντουλαπιών με καθρέφτη εξωτερικά, πάνω από τον νιπτήρα. Ο φωτισμός και στα δύο λουτρά είναι τοπικός από χωνευτά σποτ οροφής με κατευθυνόμενη δέσμη, που δημιουργεί μαγικές αντανακλάσεις στο χώρο (εικόνα 10).

 

Τα νεανικά δωμάτια προέκυψαν αρκετά άνετα με μεγάλες ντουλάπες στο χώρο ύπνου και στο χώρο γραφείου τοποθετήθηκαν βιβλιοθήκες με ενσωματωμένο γραφείο για μελέτη. Στο master bedroom πέρα από το χώρο ύπνου που φιλοξένησε ένα υπέρδιπλο κρεβάτι, διαμορφώθηκε ο προσωπικός χώρος της οικοδέσποινας με ένα μπουντουάρ εποχής και κινούμενους καθρέπτες. Επίσης συμπεριλήφθηκαν extra αποθηκευτικοί χώροι, όπως μια κομότα και ένα μπαούλο που έχει και τη χρήση του ταμπουρέ. Για τα χρώματα των δωματίων σημαντικό ρόλο έπαιξαν οι προτιμήσεις του εκάστοτε μέλους της οικογένειας. Έτσι το master bedroom κινήθηκε σε ροδακινί χρωματισμούς, ενώ τα εφηβικά δωμάτια του αγοριού και του κοριτσιού σε γκριζοπράσινους τόνους και λιλά αποχρώσεις αντίστοιχα.

 

 

ΑΝΔΡΟΝΙΚΟΥ ΚΑΛΛΙΟΠΗ

ΑΡΧΙΤΕΚΤΩΝ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ ΧΩΡΩΝ Τ.Ε.Ι.