Aρχική | Βοήθεια FAQ | Newsletter | Επικοινωνία
Αρχική / Δίκτυα-Ασφάλεια-Αυτοματισμοί / ΤΗΛΕΦ. ΚΕΝΤΡΑ-ΔΙΚΤΥΑ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ /

Ελεύθερη Αναζήτηση:

Ενδιαφέρομαι για:

Ενδοεπικοινωνία και οικονομία

/Images/Articles/ενδοεπικοινωνια.jpg

Οι εποχές έχουν αλλάξει και ο άνθρωπος σήμερα ψάχνει τις οικονομικότερες λύσεις για να ικανοποιήσει τις καθημερινές του ανάγκες. Εδώ θα ασχοληθούμε με το ζήτημα τις επικοινωνίας μέσα στο σπίτι. Υπάρχουν περιπτώσεις μεγάλων σπιτιών ή πολυόροφων κτισμάτων που εξυπηρετούν τις ανάγκες μιας οικογένειας, ή εργασιακοί χώροι μέσα στο σπίτι ή ακόμα και η περίπτωση ενός ασθενούς μέλους της οικογενείας που χρειάζεται ανά πάσα στιγμή να επικοινωνήσει. Όλες αυτές οι περιπτώσεις μπορούν να καλυφθούν εύκολα και οικονομικά με τη χρήση ενός τηλεφωνικού κέντρου στο σπίτι. Όλοι μας έχουμε δει τηλεφωνικά κέντρα σε μεγάλες εταιρείες. Καιρός να δούμε πώς μπορεί κάτι τέτοιο να χρησιμοποιηθεί και στο σπίτι μας. Ας τα πάρουμε όμως από την αρχή. Τι είναι το τηλεφωνικό κέντρο; Για να καταλάβουμε τί είναι το τηλεφωνικό κέντρο φανταστείτε τη λειτουργία ενός router. Στην ουσία αυτό είναι ένα τηλεφωνικό κέντρο. Ένα κέντρο που ελέγχει διάφορες γραμμές και μοιράζει τις συνδέσεις. Η εξήγηση είναι απλοϊκή, αλλά είναι η ιδέα λειτουργίας.

Για να αναδείξουμε τη χρησιμότητα ενός τηλεφωνικού κέντρου στο σπίτι ας δούμε τις περιπτώσεις που αναφέραμε λίγο παραπάνω επιγραμματικά. Και ας ξεκινήσουμε χρησιμοποιώντας το παράδειγμα του μεγάλου σπιτιού. Στα χρόνια που ζούμε η ανάγκη του καθενός να έχει αποκλειστικά το δικό του χώρο μέσα στο σπίτι του, είναι μεγάλη. Η κούραση από το τρέξιμο όλης της μέρας, μας κάνει να θέλουμε ένα χώρο αποκλειστικά δικό μας για να ηρεμήσουμε και να βρούμε τον εαυτό μας. Σε ένα μεγάλο σπίτι λοιπόν μια οικογένεια μπορεί να έχει διαμορφωμένους αρκετούς χώρους, ώστε το κάθε μέλος της να έχει το δικό του. Να λοιπόν πως μπορεί να χρησιμοποιηθεί το τηλεφωνικό κέντρο. Σε κάθε χώρο υπάρχει μια τηλεφωνική συσκευή με ένα εσωτερικό νούμερο. Ένα όχι ιδιαίτερα «προικισμένο» τεχνολογικά PC, με το κατάλληλο λογισμικό φορτωμένο, παίζει το ρόλο του κέντρου. Θέλει να επικοινωνήσει η μαμά με το παιδί; Σηκώνει το ακουστικό της πληκτρολογεί το εσωτερικό νούμερο και επικοινωνεί με το παιδί όποτε και για όσο θέλει εντελώς ΔΩΡΕΑΝ. Χωρίς να εισβάλλει στον προσωπικό του χώρο και χωρίς να πληρώνει το παραμικρό. Επίσης πολύ χρήσιμο ένα τηλεφωνικό κέντρο είναι όταν μέσα στο σπίτι μας φτιάχνουμε την επιχείρισή μας. Είναι πολλοί οι άνθρωποι που αντί για γραφείο, διαμορφώνουν ένα δωμάτιο στο σπίτι τους και δουλεύουν εκεί. Θα ήταν πάρα πολύ ενοχλητικό σίγουρα για την οικογένεια να χτυπά διαρκώς το τηλέφωνο για την εξυπηρέτηση των πελατών μας. Με τη χρήση του τηλεφωνικού κέντρου ο πελάτης μας, παίρνει τον αριθμό του σπιτιού μας, ένα ηχογραφημένο μήνυμα τον οδηγεί στο εσωτερικό νούμερο που έχουμε εμείς καθορίσει να είναι του γραφείου μας και επικοινωνεί μαζί μας, ώστε να τον εξυπηρετήσουμε χωρίς να ενοχλήσουμε την οικογένεια μας. Άλλη μια πολύ σημαντική ανάγκη που μπορούμε να εξυπηρετήσουμε με το τηλεφωνικό μας κέντρο είναι η επικοινωνία μας με ένα τυχόν άρρωστο μέλος της οικογενείας μας. Είτε αυτό έχει κινητικά προβλήματα είτε είναι κατάκοιτο είτε για οποιοδήποτε άλλο λόγο μπορεί να επικοινωνήσει μαζί μας μέσω τηλεφώνου, όποτε το έχει ανάγκη. Τέλος πολύ χρήσιμο ένα τηλεφωνικό κέντρο είναι όταν η οικογένεια διαμένει σε ένα για παράδειγμα τριώροφο κτίσμα, όπου τα διαμερίσματα στους διαφορετικούς ορόφους μπορούν να επικοινωνήσουν μέσω του εσωτερικού τηλεφώνου, χωρίς να πληρώνουν τίποτα απολύτως και χωρίς να πρέπει να ανεβοκατεβαίνουν οι κάτοικοί τους για το παραμικρό.

Αφού λοιπόν είδαμε τη χρησιμότητα του τηλεφωνικού κέντρου στο σπίτι, είναι ώρα να δούμε συγκεκριμένα τις λειτουργίες και τις δυνατότητες που έχει και μάλιστα θα μιλήσουμε για ένα πολύ οικονομικό και πολύ εύχρηστο τηλεφωνικό κέντρο που ονομάζεται Asterisk. Πρόκειται για ένα πλήρες τηλεφωνικό κέντρο που τρέχει σε Linux και όχι σε κάποια εξειδικευμένη πλατφόρμα, όπως τα περισσότερα τηλεφωνικά κέντρα του εμπορίου. Ενσωματώνει όλα τα σύγχρονα χαρακτηριστικά τηλεφωνίας, όπως προσωπικό τηλεφωνητή ή συμμετοχή και τρίτου ατόμου στην επικοινωνία και λόγω του σχεδιασμού του είναι δυνατή η χρήση του με πολλές τηλεφωνικές συσκευές.

Ο εξοπλισμός που χρειάζεται στην πιο απλή μορφή του είναι μόνο ένας server που θα τρέχει το λογισμικό Asterisk PBX και μια βασική υποδομή για δίκτυο ΙP. Από εκεί και πέρα οι τηλεφωνικές συσκευές που θα χρησιμοποιηθούν μπορεί να είναι είτε ένας υπολογιστής για κλήσεις μέσω PC, είτε οι αναλογικές συσκευές που όλοι ξέρουμε και έχουμε ήδη στα σπίτια μας, είτε ψηφιακές με τις τελευταίες να μοιάζουν σαν την καλύτερη μέθοδο, για ένα τηλεφωνικό κέντρο με πολλές τηλεφωνικές συσκευές.

Όσον αφορά στα χαρακτηριστικά του Asterisk είναι πολυάριθμα. Είναι κατ’αρχήν πλήρως παραμετροποιήσιμο, λόγω του ότι είναι λογισμικό που τρέχει στον υπολογιστή και έτσι μπορεί να προγραμματιστεί να κάνει το οτιδήποτε. Επίσης μπορούμε να του προγραμματίσουμε λειτουργίες που τώρα έχουμε πληρώνοντας στον ΟΤΕ, όπως τηλεφωνητή, αναμονή κλήσεων, προώθηση εισερχομένων κλήσεων ή φραγή κλήσεων. Επίσης μας δίνει τη δυνατότητα να βάλουμε να παίζει μουσική όταν μας καλεί κάποιος μέχρι να το σηκώσουμε. Μπορούμε να δρομολογήσουμε κλήσεις σε διαφορετικό πάροχο τηλεφωνίας καθορίζοντας εμείς το κόστος της γραμμής, ή να παρακολουθήσουμε και να ηχογραφήσουμε κάποιες κλήσεις, ή ακόμα και να πραγματοποιήσουμε μια τηλεφωνική συνδιάσκεψη. Τέλος μπορούμε να δημιουργήσουμε μια φωνητική πύλη, δηλαδή ένα μήνυμα που θα λέει για παράδειγμα τα εσωτερικά τηλέφωνα των δωματίων του σπιτιού, έτσι ώστε αυτός που καλεί να πληκτρολογήσει το εσωτερικό του χώρου που θέλει να επικοινωνήσει ή ακόμα και να κάνουμε κάποιο χρονικό προγραμματισμό των εισερχομένων κλήσεων, δηλαδή αν έχουμε μέσα στο σπίτι μας το γραφείο μας και το Σαββατοκύριακο δε θέλουμε να δουλεύουμε, ή τελοσπάντων δε θέλουμε για τον οποιοδήποτε λόγω να μας ενοχλήσει κανείς, να προωθούνται οι εισερχόμενες κλήσεις στον τηλεφωνητή ή σε κάποιο τηλέφωνο ανάγκης.

Είναι πράγματι πολυάριθμες οι δυνατότητες που μπορεί να μας προσφέρει ένα τηλεφωνικό κέντρο μέσα στο σπίτι. Αυτό δε σημαίνει βέβαια πως όλοι θα πρέπει να βάλουμε στο χώρο μας. Θα ήταν αστείο για παράδειγμα να σκέφτεται κάποιος να βάλει τηλεφωνικό κέντρο σε μια γκαρσονιέρα. Αυτό που θέλω να πω είναι ότι η αγορά και η τεχνολογία μας δίνουν τις επιλογές και τις δυνατότητες. Όχι για να καταναλώσουμε οτιδήποτε. Αλλά για να διευκολύνουμε τη ζωή μας με λύσεις οικονομικές και έξυπνες που πραγματικά χρειαζόμαστε.


Μιχάλης Σαρρής
Ηλεκτρολόγος Μηχανικός